Detail výletu

Z Rájeckého údolí na Špičák - okruh Přírodním parkem Přebuz

Vydejte se s námi na kole hlubokým Rájeckým údolím a kolem skalisek v hustém lese na Špičák, kolem Přebuzského vřesoviště, Velkého močálu do údolí Rolavy a skrz přír. park Přebuz zpět.

Tento výlet můžeme odstartovat na začátku Rájeckého údolí poblíž pensionu Filip. Od rozcestí Stříbrná - rozc. Nancy vyjíždíme údolím obklopeným z obou stran strmými zalesněnými svahy, přičemž mírně stoupáme /1-2/ k rozc. Rájecké údolí. Zde odbočíme ze silnice a za Rájeckým potokem začínáme stoupat hustým lesem, ve kterém se nám místy naskytne možnost obdivovat pestrá skaliska skalního města v okolí Šišáku. S výjimkou jednoho odpočívadla u křižovatky lesáckých cest si během vytrvalého 2,5 km dlouhého ostrého stoupání /3/ neodpočineme. U rozc. Jižně Špičáku si konečně můžeme vydechnout a ovlažit se ve studánce s Fischerovým pramenem. Zelená značka nás dovede po terénní cestě (stoupání /2-3/) až na vrchol Špičáku, kde z vrcholového skaliska opatřeného vyhlídkou je kouzelný rozhled do okolí a můžeme zde zaznamenat svůj výkon do vrcholové knížky. Ze Špičáku sjíždíme /3-4/ asi 300 m pro kolo téměř nesjízdnou cestou a od rozc. odb. ke Špičáku pokračujeme dále směr Přebuz. První 1 km převážně klesáme v terénu /2-3/ až se napojíme na lesáckou silnici, po které už sjedeme /1-2/ k rozc. Přebuz. Protože během celé této trasy nemáme žádnou možnost občerstvení, můžeme si nyní zajet necelý 1 km do malebné vesničky Přebuz, kde je pension a restaurace.

Z Přebuze projíždíme kolem přírodní památky - Přebuzské vřesoviště a k rozc. Rolava lehce /1-2/ vystoupáme. S ohledem na to, že jsme cyklisté je pro nás vhodnější odbočit ze silnice vpravo na polní cestu asi 50 m před rozc. a po 20 m se napojit na červenou značku, než se červeného značení držet a snažit se projet úzkou promáčenou pěšinou. Během 1 km příjemné cesty k rozc. Nad Přebuzí se nám odkrývají po pravé straně výhledy na okolí Přebuzského vřesoviště. Po zvlněné /2/ polní cestě míjíme přírodní rezervaci Velký močál a pod Jelením vrchem odbočíme vpravo mimo značení do údolí Rolavy. !!!Pozor asi po 250 m zpevněná cesta odbočuje ostře vlevo, ale my jedeme rovně chvíli lesem a potom po louce ostrým terénním klesáním /3/!!! Silnici i řeku (brod) přejedeme a pokračujeme opět po terénní luční cestě, skrz kterou místy prosakuje malý potůček. Po necelém 1 km terénního stoupání /2/ se u lesa napojíme na zpevněnou lesáckou cestu a stoupání se přiostří /2-3/. Křižovatkou lesáckých cest projedeme rovně (směr Rudná) a po chvíli tečujeme hlavní silnici, ze které zhruba po 1,5 km dlouhém stoupání /2/ odbočíme a vychutnáme si pěkný sjezd /2/ do Liščího údolí.

Od rozc. Liščí údolí vystřídáme dvakrát terénní stoupání /2-3/ a sjezd /2/. Nejprve vyjedeme na planinu Javořina do sedla mezi dvěma vrcholy Vršina a Kameniště a po druhé za silnicí z Přebuze do Rotavy od rozc. Mlýnské Chalupy vyšlapeme po úpatí Čertovy hory na planinu Břidlová. Druhý zasloužený sjezd zakončíme přejezdem můstku přes Oborský potok. Dále následují menší zmatky, kdy žlutá odbočí ze zpevněné cesty vpravo prudce do kopce na nesjízdnou pěšinu, aby se po cca 300 m opět napojila na tu zpevněnou. Jedeme pěkným 2 km dlouhým traversem, na který naváže mírnější stoupání k rozc. Jižně Špičáku. Následný prudký sjezd /2-3/ hustým lesem po úpatí Špičáku se od roubeného odpočívadla zmírní /1-2/, a navíc nám cestu do údolí okoření krásné výhledy na obec Stříbrnou a panorama Krušných hor. Ve Stříbrné přijedeme až k hlavní silnici, která nás zavede zpět do výchozího bodu.

Autor: Filip Balogh

Krušné hory Krušné hory - Kraslicko Na kole
náročnost: 2
délka celkem: 38 km

cestou do Přebuze cestou do Přebuze cestou do býv. Mlýnských Chalup k rozc. jižně Špičáku cestou do býv. Mlýnských Chalup k rozc. jižně Špičáku cesta kolem býv. Mlýnských Chalup cesta kolem býv. Mlýnských Chalup Stříbrná-lovecký zámeček Stříbrná-lovecký zámeček skalní útvary pod Šišákem skalní útvary pod Šišákem Fischerův pramen Fischerův pramen vrchol Špičáku s vyhlídkou vrchol Špičáku s vyhlídkou v údolí řeky Rolavy v údolí řeky Rolavy

DOPORUČUJEME:
ubytování na HOTELY.CZ s možností on-line rezervace