Detail výletu

30.4.2015 S kolem na dvě stolové hory

Krajina v okolí Děčínského Sněžníku je v mnoha ohledech unikátní a v rámci České republiky nezaměnitelná. Na východě ji ohraničují strmé stěny kaňonu Labe na jihozápadě zvolna přechází v masiv Krušných hor. Její centrální část tvoří, pohledově velmi atraktivní, pískovcové skalní desky a stolové hory. Nejvýraznější je Děčínský Sněžník a saský Großer Zschirnstein. Obě tyto hory lzde zdolat s horským kolem a potěšit se tak jedinečnými výhledy na tuto fascinující krajinu.

Pozor trasa je vhodná jen pro hroská kola!

Jako výchozí bod si volíme rekreační obec Sněžník, rozkládající se na náhorní pláni při úpatí Děčínského Sněžníku. Po zásobovací silnici k rozhledně vystoupáme na první stolovou horu - Děčínský Sněžník a pokocháme se krajinou z Drážďanské vyhlídky. Husté modřínové lesy a březové háje přerušují mohutná temena stolových hor zejména na saské straně. Ta která připomíná potápějící se loď je náš cíl - Großer Zschirnstein. Protože naším záměrem je co nejlépe poznat jedinečnou tvář této krajiny nepojedeme k rozhledně po silničce, ale po kamenité pěšině, lemující hranu stolové hory. Cestou se nám naskytnou další zajímavé pohledy.
U rozhledny je možnost občerstvení a po vystoupání na vrchol kamenné rozhledny se vydáváme dál po zelené KČT. Musíme jet opatrně, protože značka nás vede po kamenité, obtížně sjízdné pěšině. Za námahu nás ale odmění další krásné výhledy ze skalních ploten a teras. Pod Koňskou hlavou stezka prudce klesá mezi balvany a my musíme na 150 m s kola dolů. Pak už sjíždíme dál po svážnici vedené v krásném březovém háji - jak z ruské pohádky .-). Krátkým prudkým sjedzdem se dostaneme k silnici, kterou protneme a po lesní cestě pokračujeme po zelené směr Maxičky. Okolní lesy jsou okouzlující - tvoří je modříny, borovice, břízy a hustý kapradinový podrost. Osada Maxičky je před okolním světem ukrytá oaza míru a klidu - i zde je možnost občerstvení, ale to si necháváme až na později. Nyní převážně klesáme po žluté k rozcestí U buku a dál po zelené k hranici se Saskem (U České brány). Na křižovatce jedeme rovně po lesní cestě abychom se po chvíli napojili na žlutou značku vpravo po svážnici. Uháníme po rovině až k mýtině se zastřešeným odpočívadlem, kde je vyznačená odbočka na vyhlídku Großer Zschirnstein. Zahneme tedy vlevo a prudce stoupáme po kamenité cestě vzhůru. Za kilometr jsme na vrcholu, kde se nám otevřou nevšední výhledy na kaňon Labe, Děčínský Sněžník, Pravčickou bránu a další krásy Labských pískovců.
Do osady Maxičky jedeme po stejné cestě a do vesničky Sněžník se nyní vracíme po silnici a trase č. 23. Po 9 km převážně stoupání můžeme výlet ukončit v něktém z místních hostinců.

Délka: 33 km.

Labské pískovce a Lužické hory Děčínsko Na kole
náročnost: 3
délka celkem: 33 km

jedinečné terasy Sněžníku jedinečné terasy Sněžníku závěr stoupání na Děčínský Sněžník závěr stoupání na Děčínský Sněžník Děčínský Sněžník - Drážďanská vyhlídka a za mořem lesů je Groser Zschirstein Děčínský Sněžník - Drážďanská vyhlídka a za mořem lesů je Groser Zschirstein rozhledna na Děčínském Sněžníku rozhledna na Děčínském Sněžníku pohled s rozhledny na Groser Zschirstein pohled s rozhledny na Groser Zschirstein výhledy na České středohoří cestou po stolové hoře výhledy na České středohoří cestou po stolové hoře březové háje cestou od Kobylí hlavy březové háje cestou od Kobylí hlavy poetická stavení v Maxičkách poetická stavení v Maxičkách na vrcholu Groser Zschirsteinu - pohled na českou stranu na vrcholu Groser Zschirsteinu - pohled na českou stranu na vrcholu Groser Zschirsteinu - pohled na saskou stranu na vrcholu Groser Zschirsteinu - pohled na saskou stranu na vrcholu Groser Zschirstein na vrcholu Groser Zschirstein jezírko a hotel Maxičky jezírko a hotel Maxičky

DOPORUČUJEME:
ubytování na HOTELY.CZ s možností on-line rezervace