Detail výletu

Po hřebenech hor nad údolím Tyry

Středně náročná trasa vedená především v terénu potěší milovníky horských kol. Vystoupáme na Javorový - významný vrchol Beskyd s možností dalekých výhledů nejen na Beskydy ale i Malou Fatru a Roháče, následuje krásná hřebenovka s několika pikantními místy. A od chaty na Ostrém převažují atraktivní sjezdy.

Itinerář:

Start: rozc. Oldřichovice, č.6201směr Tyra, Javorový

1)        Pod Ostrým, po vpravo po zásobovací silnici na chatu na Javorovém

2)        Chata na Javorovém, modrá KČT

3)        rozc. Ropice, červená KČT

4)        Kalužný, trasa č.6083 směr Chata na Ostrém

Cíl: rozc. Oldřichovice

Popis:

Výchozí bod je obec Oldřichovice, kde se pokusíme zaparkovat v blízkosti rozcestníku a od něj vyjíždíme po silnici s trasou č.6201směr Tyra, Javorový. Tuto obec, kterou prochází stejnojmenná říčka, celou projedeme mírným stoupáním /1-2/ až se k nám přidá žlutá značka, která nás dovede k rozcestí Pod Ostrým, zde značku opustíme a odbočíme vpravo přes můstek po zásobovací silnici směr Javorový chata (značeno šipkami a cyklotrasou). Po 4 km nepřetržitého stoupání /2-3/ dorazíme k významnému vyhlídkovému bodu a oblíbenému středisku zimních sportů - Chatě na Javorovém.

Zde máme možnost se občerstvit a také pokochat krásnými výhledy na Slezské a Moravskoslezské Beskydy. Od chaty pokračujeme po modré 1,5 km na vrchol Javorový což představuje další stoupání v terénu. Z vrcholu Javorový si můžete prohlédnout celý hřeben ohraničující údolí Tyry, který v následujících hodinách projedete. Při dobré viditelnosti uvidíte nejen panorama Beskyd, ale také celý hřeben Malé Fatry, Babí horu a Západní Tatry.

Po krátkém, ale prudkém sjezdu z vrcholu, budeme pokračovat v neustále se měnícím terénu a krajině, kde krátká stoupání /2/ a /3/ budou střídat krátké sjezdy až k rozc. Ropice. Dále pokračujeme po červené 3 kmrozc. Kalužný vrch. I zde se budou střídat krátká stoupání a sjezdy, ale nyní pojedeme po úzké lesní pěšině v hustém smrkovém porostu. Během jízdy se musíte vypořádat s terénními nerovnostmi, bahnem, kalužemi, pařezy a tak si některých stoupání ani nevšimnete.

Od rozc. Kalužný  vrch už budeme klesat po lesácké cestě až k Chatě na Ostrém, kde máme možnost se občerstvit a načerpat síly.

Od chaty pokračujeme dále po trase č. 6083 směr Kozinec. Klesajícím traverzem sjíždíme přes zachovalé bukové hvozdy.

U  chaty Kozinec máme poslední možnost se občerstvit. Jinak se vydáme dolů po zásobovací silnici až do obce Oldřichovice. Tam najdeme náš výchozí bod a tím naše cesta skončí.

Atraktivity na trase:

1)        Chata na Javorovém  nachází se v blízkosti stejnojmenného vrcholu (1032 m) na rozložitém masivu na vrcholu sjezdovky. Lze se na ni dostat sedačkovou lanovkou z Oldřichovic, je vyhledávaným místem paraglidingu, nabízí nádherný výhled do širého okolí.

2)        Chata na Ostrém  - Pod vrcholem, na jižním svahu, byla postavena roku 1935 turistická chata. Horská chata se nachází v samotném srdci Beskyd, v krásném a klidném prostředí přímo pod úpatím hory, podle které nese své jméno. Vzdáleni ruchu měst naleznete zde klid a pohodu při toulkách krásnou přírodou a krajinou.

Autor: Daniel Balogh

Hodnocení

1 je nejméně, 10 je nejvíce

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Výsledek: 3.2

Beskydy a Valašsko Moravskoslezské Beskydy Na kole
náročnost: 2-3
délka celkem: 25 km

Chata na Javorovém Chata na Javorovém krajina u Oldřichovic krajina u Oldřichovic závěr stoupání k chatě na Javorovém závěr stoupání k chatě na Javorovém výhled z Javorového severozápadním směrem výhled z Javorového severozápadním směrem cesta mezi Javorovým a Šindelnou cesta mezi Javorovým a Šindelnou pod vrcholem Ostrého pod vrcholem Ostrého na vrcholu  Javorového na vrcholu Javorového výhled cestou od chaty Ostrý na Kozinec výhled cestou od chaty Ostrý na Kozinec chata Kozinec chata Kozinec výhled na Javorový cestou z Kozince výhled na Javorový cestou z Kozince

DOPORUČUJEME:
ubytování na HOTELY.CZ s možností on-line rezervace