Detail výletu

Na vrchol Javorový a po hřebeni na vrchol Ostrý

Středně náročná trasa na významný vrchol Beskyd, krásná hřebenovka a v závěru divoký sjezd bukovými hvozdy.

Výchozí bod je obec Oldřichovice (400 m), kde se pokusíme zaparkovat v blízkosti rozcestníku a od něj vyjíždíme po silnici bez značení směrem obec Tyra. Tuto obec, kterou prochází stejnojmenná říčka, celou projedeme mírným stoupáním /1-2/ až se k nám přidá žlutá značka, která nás dovede k rozcestí Pod Ostrým (600 m), zde značku opustíme a odbočíme vpravo přes můstek po zásobovací silnici směr Javorový chata (značeno šipkama). Po 4 km nepřetržitého stoupání /2-3/ dorazíme k významnému vyhlídkovému bodu a oblíbenému středisku zimních sportů - Chatě na Javorovém (950 m).

Zde máme možnost se občerstvit a také pokochat krásnými výhledy na Slezské a Moravskoslezské beskydy. Od chaty pokračujeme po modré 1,5 km na vrchol Javorový což představuje další stoupání v terénu /2-3/.

Z vrcholu Javorový (1032 m) si můžete prohlédnout celý hřeben, který v následujících hodinách celý projedete. Při dobré viditelnosti uvidíte nejen panorama Beskyd, ale také celý hřeben Malé Fatry, Babí horu a Západní Tatry.

Po krátkém, ale prudkém sjezdu z vrcholu, budeme pokračovat v neustále se měnícím terénu a krajině, kde krátká stoupání /2/ a /3/ budou střídat krátké sjezdy až k rozc. Ropice (1025 m). Dále pokračujeme po červené 3 km k rozc. Kalužný vrch (970 m). I zde se budou střídat krátká stoupání a sjezdy, ale nyní pojedeme po úzké lesní pěšině v hustém smrkovém porostu. Během jízdy se musíte vypořádat s terénními nerovnostmi, bahnem, kalužemi, pařezy a tak si některých stoupání ani nevšimnete.

Od rozc. Kalužný vrch už budeme klesat po lesácké cestě až k Chatě na Ostrém, kde máme možnost se občerstvit a načerpat síly.

Od chaty pokračujeme dále po modré směr Kozinec. Zpočátku budeme ještě trochu stoupat, ale pak nás již čekají jenom sjezdy v zachovalých prastarých bukových porostech. Pozor místy vás čeká prudké klesání /3!/ v terénu!

U chaty Kozinec (645 m) máme poslední možnost se občerstvit. Jinak zde opustíme značku a vydáme se dolů po zásobovací silnici až do obce Oldřichovice. Tam najdeme náš výchozí bod a tím naše cesta skončí.

Autor: Daniel Balogh

Beskydy a Valašsko Moravskoslezské Beskydy Na kole
náročnost: 3
délka celkem: 26 km

Chata na Javorovém Chata na Javorovém Z Oldřichovic na Javorový Z Oldřichovic na Javorový Z Oldřichovic na Javorový Z Oldřichovic na Javorový ohlédnutí před Oldřichovicemi směrem ke Kozinci ohlédnutí před Oldřichovicemi směrem ke Kozinci výhled na Ostrý od chaty na Javorovém výhled na Ostrý od chaty na Javorovém chata na Ostrém chata na Ostrém výhled cestou od chaty na Ostrém na Kozinec výhled cestou od chaty na Ostrém na Kozinec chata Kozinec chata Kozinec

DOPORUČUJEME:
ubytování na HOTELY.CZ s možností on-line rezervace