Detail výletu

13.1.2011 Krušnohorská lyžařská magistrála: Komáří hůrka – Cínovec

Tento tip na výlet mapuje pravděpodobně nejvyhledávanější běžkařskou trasu v Krušných horách. Její oblíbenost není neopodstatněná. Kromě malebné krajiny Přírodního parku Východní Krušné hory jsou hlavním lákadlem především udržované tratě, malé výškové rozdíly a možnost občerstvení v cíli.

Výchozím bodem je odstavné parkoviště u  rozcestí Komáří vížka - parkoviště. Na Komáří hůrku (vížku) se dostaneme autem z Krupky nebo lanovkou z Bohosudova. Za pěkného počasí nabízí vrchol Komáří hůrky vynikající kruhový rozhled na České středohoří, Krušné hory, Lužické hory a Jizerské hory. Za každého počasí se můžeme posilnit v hotelu s restaurací a cestou z vrcholu k rozcestí si prohlédnout kapli sv. Wolfganga z r.1700.
Zpočátku jedeme po červené směr „Pod Komáří hůrkou" 0,5 km, „Cínovec" 7,5 km. K rozcestníku Pod Komáří hůrkou přijedeme prakticky po rovině podél ohrady patřící k horské samotě u rozcestí. Zde odbočíme vlevo na žlutou směr „Pod Loupežníkem" a pojedeme současně po cyklotrase č. 3010 směr „Cínovec hotel Pomezí" 8,5 km.
Následujících 1,5 km mírně klesáme k rozcestníku Pod Loupežníkem. Od něj pokračujeme v klesání kolem rozcestí Myslivna pod 7 štíty stále s cyklotrasou č. 3010 po Sedmihůrské cestě. Po čase z ní odbočíme vpravo a zahájíme 1 km dlouhé stoupání /2/, které končí napojením se na Krušnohorskou magistrálu. Zde odbočíme vlevo a po 500 m mírného sjezdu přijedeme do Cínovce k Hotelu Pomezí. Od rozcestníku Pod Loupežníkem naši trasu několikrát protnou další běžkařské okruhy nebo jejich spojnice. Pro náš vybraný směr cesty je vhodné sledovat především značení pro cyklotrasu.
Cínovec byl založen na počátku 14. stol. jako hornické středisko těžby cínu. Později se zde těžilo také stříbro a wolfram. Nyní tudy prochází frekventovaná mezinárodní silnice E55 a město žije především z příhraničního ruchu.
Po případném občerstvení v hotelu Na pomezí se vydáme zpět do Komáří hůrky, ale tentokrát po Krušnohorské lyžařské magistrále. K orientaci nám slouží především udržovaná stopa a na otevřených pláních pak tyčové značení. Poslední 2/3 je její trasa shodná s červenou turistickou trasou. Na 8,5 km střídavého mírného stoupání a klesání projedeme kolem Cínoveckého hřbetu a Lysé hory až k rozcestí Pod Komáří hůrkou, kde budeme pokračovat dál po červené 0,5 km ke Komáří hůrce. Magistrála vede na území Přírodního parku Východní Krušné hory.
Ten byl založen v r. 1995 s cílem řízené péče o zachování typické horské krajiny Krušných hor. Největší druhové bohatství je soustředěno v jádrových zónách, ve kterých byl zjištěn výskyt 23 druhů zvlášť chráněných rostlin a je odtud udáváno 32 druhů ptáků zařazených v Červené knize ohrožených a vzácných druhů živočichů.

Autor: Daniel Balogh

Krušné hory Krušné hory - Teplicko Na běžkách
náročnost: 1-2
délka celkem: 17 km

na magistrále Pod Cínoveckým hřbetem na magistrále Pod Cínoveckým hřbetem Na Komáří hůrce Na Komáří hůrce rozc. Pod Komáří hůrkou, poslední stavení rozc. Pod Komáří hůrkou, poslední stavení rozc. Pod Loupežníkem rozc. Pod Loupežníkem jezírka kolem Sedmihůrské cesty jezírka kolem Sedmihůrské cesty bučiny u Husova vrchu bučiny u Husova vrchu Cínovec - Hotel Pomezí Cínovec - Hotel Pomezí na magistrále Pod Cínoveckým hřbetem na magistrále Pod Cínoveckým hřbetem

DOPORUČUJEME:
ubytování na HOTELY.CZ s možností on-line rezervace