Detail výletu

K Obřím skalám a na Šerák

Tento výlet má všechny atributy okruhu pro náročnější jezdce na MTB. Obsahuje dlouhá stoupání, technicky náročnější pasáže, divoké sjezdy po šotolině i skále, místy až na hranici sjízdnosti. K tomu přidejte pořádnou porci dalekých výhledů, okořeňte mystikou Obřích skal a romantikou staré horské chaty pod Šerákem. Výsledkem je lahůdka, která ale není určena pro choulostivé žaludky!

Itinerář:

Start: Ramzová odstavné parkoviště u minikár, trasa č.6208 směr Obří skály

1)   Pod Strmým, trasa č.6208 směr Javořík a Adolfovice

2)   Adolfovice,  po mostě na druhý břeh bělé a tam vpravo po č.6210

3)   Bělá OÚ, hospoda - U Cimbury trasa č.6207 směr Šerák

4)   Šerák, červená a č.6207 směr Ostružná

5)   Ostružná ŽST – po silnici směr Ramzová

Cíl: Ramzová odstavné parkoviště u minikár

Popis:

Hned po startu zahájíme výrazné stoupání po zpevněné svážnici. Naše námaha poleví u krytého odpočívadla Pod Obřími skálami, kde se před námi otevře první z velkolepých výhledů. A stoupáme dál od kolem rozcestí Pod Strmým opět výrazně. U Obřích skal se vydýcháme a potěšíme pohledem na mimořádné dílo přírody a pak začneme klesat. Prosvištíme kolem Strmého a Javoříku a zastavíme až dole v Adolfovicích. Abychom se vyhnuli frekventované silnici, přejedeme po mostě na druhý břeh Bělé a za ní najdeme trasu č. 6210. Vydáme se po ní vpravo a u Obecního úřadu opět přejedeme přes řeku a silnici a za hospodou U Cimbury se vydáme vedlejší cestou proti proudu Keprnického potoka. Zpočátku stoupáme mírně otevřeným údolím a vychutnáváme si krásné výhledy na mohutné sedlo mezi Šerákem a Keprníkem. Tam do té výšky až dnes jedu? Není možné. Ale je to možné, chce to jen kondici a disciplínu. Od rozc. Keprnický potok už si neodpočineme. Prudce a vytrvale stoupáme vzhůru a poslední třetinu po cestě s nezpevněným povrchem. V sedle u rozcestí Šerák končí naše 9 km stoupání a tak se potěšíme vysokohorským rázem krajiny a vydáme se vstříc extrémnímu sjezdu po kamenité pěšině. (alternativou je jízda po sjezdovce).  Bikový nářez končí u rozc. Černava, ale ani dál nemůžeme při sjezdu polevit s ostražitostí. Než sjedeme do Ostružné čeká nás ještě několik pikantních míst!

Atraktivity na trase:

1)        Obří skály – Výrazná přírodní dominanta krajiny viditelná od Ostružné po Lipovou. Skalní hradba 10-16 m vysoká s mrazovými sruby a charakteristickými znaky zvětrávání - žlábky, skalní hřiby, pokličky, skalní okno. Cvičné horolezecké skály.

2)        Rezervace Šerák - Keprník – významné maloplošné zvláště chráněné území s unikátními přírodními hodnotami s mezinárodním významem. Je to nejstarší rezervace na Moravě a v roce 2003 oslavila 100 let od svého vzniku. Rezervace je soustředěna ve vrcholové části Keprnické hornatiny – tvoří ji vrcholy Šerák (1.350,8 m n.m.), Keprník (1.422,8 m n.m.) a Vozka (1.377,1 m n.m.). Geologický podklad rezervace tvoří horniny tzv. keprnické klenby, mezi nimiž převládají ruly a svory. Rezervace je souborem zachovalých rozličných ekosystémů – horský les, svahová rašeliniště a prameniště, horské hole s thufury, zachovalé bukové porosty.

Autor: Filip Balogh

Hodnocení

1 je nejméně, 10 je nejvíce

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Výsledek: 4.7

Jeseníky a Rychlebské hory Hrubý Jeseník Na kole
náročnost: 3
délka celkem: 39 km

Obří skály Obří skály sjezdovky a lanovka v Ramzové sjezdovky a lanovka v Ramzové stoupání k Obřím skalám stoupání k Obřím skalám daleké výhledy od rozcestí Pod Obřími skalami daleké výhledy od rozcestí Pod Obřími skalami Javořický potok Javořický potok cesta z Bělé - výhled na cíl našeho stoupání Šerák a vlevo Keprník cesta z Bělé - výhled na cíl našeho stoupání Šerák a vlevo Keprník výhlídkové místo - Pod Šumným výhlídkové místo - Pod Šumným Chata pod Šerákem Chata pod Šerákem u Koňské vyhlídky - ve strži pod Šerákem u Koňské vyhlídky - ve strži pod Šerákem výhled na Ostružnou během sjezdu do Černavy výhled na Ostružnou během sjezdu do Černavy

DOPORUČUJEME:
ubytování na HOTELY.CZ s možností on-line rezervace