Detail výletu

Do Bezručova údolí

Během jednoho výletu projdeme dvě nejhezčí údolí v této oblasti. Kolem Starého rybníka sejdeme do údolí Kameničky, na jehož strmých svazích porostlých prastarými buky vyčnívají mohutná skaliska. U kamenné hráze přehrady z r. 1899 změníme směr a vydáme se proti proudu Chomutovky za krásami Bezručova údolí.

Výchozí bod je autobusová zastávka v obci Zákoutí. Tam je i rozcestník, od kterého vycházíme po červené značce směr Nový dům-Hájenka 3 km. Půjdeme po Novodomské cestě, kde absolvujeme asi 1,5 km mírného stoupání a následně 1,5 km klesání až k hrázi Starého rybníka. Hned za ní nesmíme přehlédnout odbočku z červené značky na modrou směrem „Údolní přehrada" 4 km, která vede po malé polní cestě mezi břízkami.

Po asi 500 m klesání se napojíme na vyasfaltovanou lesáckou cestu a po ní budeme mírně klesat až k údolní nádrži Kamenička, která je pozoruhodnou technickou památkou. Cesta údolím Kameničky nás zaujme především svými skalisky a přírodní rezervací Buky nad Kameničkou, která zde chrání 200 let starý přirozený buko-klenový les. Za kamennou hrází přehrady cesta prudce klesá a tak rychle mineme bukové hvozdy a za chvíli se napojíme na cestu, která vede Bezručovým údolím proti proudu řeky Chomutovky. U křižovatky se nachází odpočívadlo, kde my se vydáme vpravo a pro změnu teď budeme mírně stoupat /1-2/. O Bezručově údolí se říká, že patří mezi nejdelší, nejhezčí a nejzajímavější údolí v Krušných horách a my se brzy přesvědčíme, že je to pravda.

Po asi 4 km dojdeme k rozc. Bezručovo údolí, kde ukončíme naše putování údolím a vystoupáme vpravo po červené do prudkého kopce. Po počátečních 500 m už bude převažovat mírně zvlněný terén náhorní planiny. Jakmile mineme první pěkný rybník, odbočíme spolu se značkou vpravo, kde sejdeme ke Spálenému rybníku. Po dalších dvou stoupáních a následné rovince dojdeme k Novému rybníku, který se nachází na okraji Národní přírodní rezervace Novodomské rašeliniště, což je zvláště chráněné území určené k ochraně jednoho z nejrozsáhlejších rašelinišť v Krušných horách.

Za ním dorazíme k rozc. Nový dům Hájovna a dále již půjdeme po stejné cestě zpátky do Zákoutí.

Autor: Daniel Balogh

Krušné hory Krušné hory - Chomutovsko Pěšky
náročnost: 2
délka celkem: 21 km

v Bezručově údolí v Bezručově údolí klesání do údolí Kameničky klesání do údolí Kameničky skály nad Kameničkou skály nad Kameničkou přehrada Kamenička přehrada Kamenička Chomutovka v Bezručově údolí Chomutovka v Bezručově údolí u Nového rybníka u Nového rybníka u rozcestí  Hadinec u rozcestí Hadinec skaliska cestou do Bezručova údolí skaliska cestou do Bezručova údolí

DOPORUČUJEME:
ubytování na HOTELY.CZ s možností on-line rezervace