Detail turistického cíle

Jeskyně Na Špičáku

je nejstarší písemně doložená jeskyně ve střední Evropě. První zmínka pochází z roku 1430 (Antonius Walle). Jeskyně sloužila často jako úkryt, o čemž svědčí četné epigrafické nápisy na stěnách.
Název jeskyní je odvozen od jména kopce Špičáku (516 m) u Supíkovic. Podzemní bludiště jeskyní je svérázné; leží téměř v jedné rovině, prostory jsou poměrně suché a typicky formované. Celý homolovitý kopec spolu s krasovým podzemím je dnes chráněným územím. K charakteristickým znakům jeskyní Na Špičáku patří výrazné chodby srdcovitého profilu, které spolu s hlavní chodbou vytvářejí opravdový labyrint. Na mnoha místech jsou stěny i strop povlečeny silnou vrstvou suchého nebo zase rozbředlého "nickamínku", který se návštěvníkovi jeví v podobě třpytných růžic.

Přístup:
z Jeseníku: po silnici I/44 přes Českou Ves (směr Mikulovice, PL) do Písečné, v Písečné odbočte doleva na II/455 na Supíkovice, jeskyně se nacházejí asi 1 km za Písečnou po levé straně, je třeba k nim sjet po místní komunikaci, která je dobře značená
ze Šumperka (...Olomouce): po silnici I/44 přes Velké Losiny, Červenorské sedlo a Bělou pod Pradědem do Jeseníku, dále po silnici I/44 viz cesta z Jeseníku
z Bruntálu: po silnici II/452 (směr Světlá Hora) do Vrbna pod Pradědem, zde odbočte na II/451do Videl pod Pradědem a ve Vidlech p.P. odbočte doprava na na II/450 (směr Jeseník), pokračujete do Bělé pod Pradědem, kde odbočte doprava na 1/44 a pokračujte do Jeseníku. Dále viz cesta z Jeseníku.

dostupnost dostupnost: Na kole, Pěšky, Autem

GPS souřadniceGPS: 50°17′03.84″ N / 17°14′55.00″ E

odkaz v mapě ukaž cíl na mapě

Návštěvní hodiny

Jeskyně
Jeseníky a Rychlebské hory Rychlebské hory okres: Jeseník
město: Supíkovice

v labyrintu jeskyně na Špičáku v labyrintu jeskyně na Špičáku vstup do jeskyně na Špičáku vstup do jeskyně na Špičáku srdcovitý tvar chodeb srdcovitý tvar chodeb Rituální náboženské kresby Rituální náboženské kresby srdcovitý tvar chodeb srdcovitý tvar chodeb v labyrintu jeskyně na Špičáku v labyrintu jeskyně na Špičáku

DOPORUČUJEME:
ubytování na HOTELY.CZ s možností on-line rezervace